Böcker

Jag har av någon anledning börjat läsa massor, vilket för mig är en ganska stor ansträngning eftersom jag tryp inte kan läsa.
Eller a så illa e de ju inte, men det går fruktansvärt långsamt eftersom jag har dyslexi. Så jag får ju läsa typ varje sida 2 gånger för att verkligen fatta vad det står. Så jag har alltid undvikit att läsa böcker för jag orkar aldrig läsa klart dom.
Men så för ett litet tag sen så började jag läsa en bok som var riktigt riktigt bra och efter det så har det bara rullat på. Om jag inte har en bok hemma eller att ta med mig på vagnen så blir jag helt nipprig.

Det som är bra att när jag väl hittar en bok jag vill läsa så tar det ju väldigt l¨ng tid innan jag har läst ut den så nöjet håller ju länge. Och jag har faktiskt upptäkt att ju mer jag läser desto bättre går det så jag antar att det går att träna upp det där lite.
Nä nu skall jag gå å klä på mig, göra en macka, sminka mig, packa iordnig min väska (=grön systempåse) och masa mig iväg till jobbet för a:2 gången idag.
Blääää vad jag inte vill... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0